Houston Eğitim Ataşeliği

Öğrenim Planı ve Plan Değişikliği

Öğrenim planı, öğrenim sürecinin akademik anlamdaki yol haritası niteliği arz eden bir taahhüt belgesidir. Bu nedenle dikkatle doldurulmalı, aşağıdaki hususlara özen gösterilmelidir.
Öğrenim Planı ve Plan Değişikliği

 

İlgili öğrenim seviyesi başında düzenlenen 'plan' ve diğer dönemlerde yapılan 'değişiklikler' aynı form kullanılarak bildirilmektedir.  İlk sayfada yer alan 'Talebmin Konusu' kısmında bu detayı belirtebilirsiniz. Öğrenim Planı ve Plan Değişikliğini;

1-Kimler Göndermeli?

Yüksek lisans ya da doktora öğrenimine başlayan öğrenciler öğrenim planı düzenlemekle yükümlüdürler. Dil öğrenimi gören öğrencilerin öğrenim planı hazırlamaları gerekmemektedir. Onaylanan öğrenim planında değişiklik olan öğrenciler ise öğrenim planı değişikliği kapsamında aynı formu düzenlemelidir.

2-Ne zaman Gönderilmeli?

Yönetmelik gereği öğrenime başlanan tarih itibarıyla İKİ AY içerisinde öğrenim planı/plan değişikliği (dönem başı iki ay içinde) düzenlenmelidir.

3-Hangi Yolla (Posta/Email/REBUS) Gönderilmeli?

Öğrenim planı/plan değişikliği ilgili Ataşelik/Müşavirlik ve yurt içi akademik danışman/koordinatör tarafından Resmî Burslu Öğrenci Sistemi (REBUS) üzerinden onaylanacağından planlamanızı REBUS´a yüklemeniz gerekmektedir. Posta ya da email yoluyla gönderilen planlamalar işleme alınamamaktadır. REBUS'a yüklenen planlamanın ayrıca posta yoluyla gönderilmesine gerek yoktur.

***DSİ, TP, TCDD ve BOTAŞ öğrencileri bu uygulamaya dahil değildir. Bu kurumlar adına öğrenim gören öğrencilerin öğrenim plan ve değişikliklerini posta yoluyla Ataşeliğimize ulaştırmaları gerekmektedir.***

4-Zamanında Gönderilmeyen Planlamalar Sorun Teşkil Eder Mi?

Öğrenim planı/plan değişikliği, öğrenime başlandığı tarihten itibaren iki ay içerisinde nihai halini almadığı takdirde;  okul, burs ve masraf ödemelerinin durdurulabileceğini göz önünde bulundurarak, zamanınızı etkin kullanmanız (eğitim temponuz, danışmanınızın yoğunluğu, gerekli düzenlemeler/revizeler, okul yetkilisi imza süreci, Ataşelik-Bakanlık-Türkiye'deki danışmanınızın tarafından işleme alınış zamanı vb) önerilmektedir. 

5-Öğrenim Planı Değişikliği Bildirilmesi Zorunlu mu?

Onaylanmış öğrenim planındaki değişiklikler, Bakanlığın ve yurt içi akademik danışmanınızın onayına tabidir. Bu, yurt içi akademik danışmanınızın ya da Bakanlığın uygun görmediği bir değişikliğin yapılamayacağı anlamına gelmektedir ki, aksi durumda onaysız değişikliğe dair okul ödemeleri yapılamamaktadır. Bu nedenle, öğrenim planı değişikliklerinin mutlaka ZAMANINDA onay alınarak gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

6-Planlama Süresi Ne Kadar Olmalıdır?

Öğrencilerimize yüksek lisans öğrenimi için tanınan süre iki, doktora öğrenimi için tanınan süre ise dört yıldır. Bu, bölgemizde bulunan öğrencilerin, yüksek lisans öğrenimlerini tez dahil iki, doktora öğrenimlerini ise tez dahil dört yıl içinde bitirmeleri gerektiği anlamına gelmektedir. Haklı gerekçelerin varlığı halinde bu sürelere, yüksek lisans için altı ay burslu, altı ay burssuz; doktora için ise bir yıl burslu, bir yıl burssuz statüde süre uzatımı Ataşelik onayıyla yapılabilmektedir.

Öğrenim planlarının hazırlanmasında, öğrencilik için tanınan normal süreler dikkate alınmalı, bu sürelerin ötesine geçen planların kabul edilmeyeceği bilinmelidir. Normal öğrenim sürelerine ilave edilebilecek süreler arızi nitelikte olup, haklı gerekçelere dayalı olarak talep edilmelidir. Öğrenim planı hazırlanırken ilave süreler hesaba katılmamalıdır. Öğrenim planı iki yıl (YL) veya dört yıl (DR) olarak hazırlanmalı, daha UZUN ve KISA yapılmamalıdır.

7-Tüm Öğrenim Süreci İçin Alınacak Dersler Net Değil ise Planlama Nasıl Hazırlanmalı?

Öğrenim başında, (tüm programınız için) belli olmayan dersleriniz olması durumunda lütfen öngördüğünüz planlamayı (2 yıllık/4 yıllık) yapınız ve değişiklik olması durumunda her dönem başında öğrenim planı değişikliği formu ile revizelerinizi bildiriniz. Tek/eksik dönem kapsamında düzenlenen planlamalar işleme alınamamaktadır. Öngörülen mezuniyet tarihi (örn: 15/05/2023) ile yapılan planmadaki son dönem (Spring 2023) örtüşmelidir.

8-Dil Dersi Alınabilir mi?

İlgili tebliğ gereği bir dönem bir dil dersi faturası ödenebilmektedir. Bu nedenle, alınması planlanan bir dil dersi söz konusu ise bunun program kapsamında/zorunlu olduğuna dair danışman/okul yazısı öğrenciler tarafından temin edilmelidir. Birden fazla dil dersi planlama içine dahil ediliyorsa Ataşelik/Kurum tarafından ödenemeyecek olan kısım öğrenci tarafından ödenmektedir.

9-Form Doldururken Dikkat Edilmesi Gereken Diğer Hususular Nelerdir?

Öğrenim planı, öğrenim sürecinin akademik anlamdaki yol haritası niteliği arz eden bir taahhüt belgesidir. Bu nedenle dikkatle doldurulmalı, aşağıdaki hususlara özen gösterilmelidir:

  1. Form elektronik ortamda düzenli bir şekilde doldurulmalı ve üzerinde herhangi bir tahribat (silme, karalama) ya da el yazısı ile ekleme yapılmamalıdır.
  2. Evrakta yer alan kişisel bilgilerinizin ve iletişim bilgilerinizin, özellikle e-posta adresi ve telefon numarasının, güncel ve doğru olduğundan emin olunuz.
  3. Tarihler mutlaka gün/ay/yıl olarak belirtilmelidir. Burada ülkemizde kullanılan formatta tarih bilgisinin yer alması önemlidir.
  4. Her sayfanın tarafınızca imzalandığına emin olunmalıdır.
  5. Öğrenim planlarının ilgili sayfaları öğrenim görülen kurumdaki akademik danışmana, ilgili sayfası okul/departman adına yetkili kişiye imzalatılmalıdır.
  6. Öğrenim planlarında, yüksek lisans programınızın tezli ya da tezsiz olduğu mutlaka belirtilmelidir.
  7. Derslerin hangi yıl ve hangi dönemde, kaç kredi olarak alınacağı ders kodları ile planda açıkça belirtilmelidir.
  8. Planınızda yer alan her dönem almayı planladığınız derslerin, okulunuzun "full-time" asgari kredi miktarından az olmamasına özen gösteriniz. (Örn: 9 kredi ile tam zamanlı öğrenci statüsü korunuyor ise her dönem minimum 9 kredi kapsamında planlama yapılmalıdır) İlgili dönemde alınması planlanan derslerin kredi sayısı, minimum kredi sayısından az ise ve tam zamanlı öğrenci statüsünün korunması için farklı bir yol (gold/reduced form vb) izlenecekse planlamada bu bilgiye (16-Other Comments bölümünde) yer verilmelidir.
  9. Öğreniminizi alınması gereken minimum kredi ile tam zamanlı öğrenci statünüzü koruyarak planlamanız önemlidir. Bu koşulu sağlayamadığınız dönemler söz konusu ise lütfen ilgili alanda (16-Other Comments bölümünde) durumunuzu açıklayınız.
  10. Hazırlayacağınız öğrenim planı yurt içi akademik danışmanınızın onayına sunulmaktadır. Bu nedenle, plan hazırlama sürecinde yurt içi akademik danışmanınızla irtibat halinde olmanızda fayda vardır. 
  11. Öğrenim planı değişikliği transkriptiniz ile uyumlu olacak şekilde güncellenmelidir.
  12. Zaman içerisinde öğrenim planında değişiklik ihtiyacı doğuran; ders ilavesi, ders çıkarılması ya da ders değişikliği gibi durumlarda, öğrenim planı değişikliğinizi bildirmeniz gerektiğinden, hazırladığınız öğrenim planının bir nüshasının lütfen saklayınız.
  13. Yükleme öncesi dosyanıza vereceğiniz isimi lütfen Ad SOYAD-ÖP ya da Ad SOYAD-ÖPD şeklinde düzenleyiniz.

10-"Second Language" Kısmını Kimler Doldurmalı?

İkinci bir dil dersi alan öğrencilerimizin doldurması gerekmektedir.

11-"Comprehensive Exam" Kısmını Kimler Doldurmalı?

Bu bölüm doktora programlarında olan bir yeterlik sınav türü olduğundan yüksek lisans öğrencilerinin doldurmaları gereken bir alan değildir. Doktora öğrencileri tarafından netleşen ya da öngörülen tarih/dönem yazılmalıdır.

12-"Schohlarship or assistantship" Kısmını Kimler Doldurmalı?

Öğrenim görülen yükseköğretim kurumundan; araştırma, ders verme veya benzeri bir faaliyet nedeniyle gelir elde ediyorsa miktar ve süresi bu alanda belirtilmelidir.

13-"Course Description" Bölümünü Kimler Doldurmalı?

Ders alan öğrencilerin, planlamada belirttikleri tüm derslerin özet açıklamalarını, kodları ile düzenli bir sırada belirtmesi gerekmektedir.

14-"Syllabus ve Assignment/Projects" Kısmı Nasıl Doldurulmalı?

Alınacak derslerin özeti ya da yapılacak projelerin özetinin belirtilmesi gerekmektedir.

15-"Schedule of Works" Kısmını Kimler Doldurmalı?

Ders içeriği olmayan doktora programlarına (İngiltere'deki doktora programları buna örnektir) katılan öğrencilerimize yönelik tasarlanmıştır. Yüksek lisans yapan ya da ders kredileri içeren doktora programlarına devam eden öğrencilerimiz "Full time program of study" kısmını doldurmalılar.

16- 'Research' Planlamada Yer Aldığında, Sadece Kredisinin Belirtilmesi Yeterli mi?

Planlamada sadece kredisinin belirtilmesi yeterli değildir. Formun ilgili alanlarında, ilgili dönemlerde yapılacak çalışmalar (laboratuvar, veri toplama, analiz, yeterlilik sınavı, savunma vb) detaylı olarak belirtilmelidir.

17-Evrağın İçeriği Hangi Formatta Olmalıdır?

Evrağınızın elektronik ortamda, eksiksiz bir şekilde doldurulması, doğru kişilerin ilgili alanları imzaladığına emin olunması ve sayfaların aynı sırayla düzeni ile REBUS'a yüklenmesi gerekmektedir.  Tarafınızca doldurulmayan boş sayfaları imzalamanıza/danışmanınıza imzalatmaya gerek yoktur, bu sayfaları planlamanıza dahil etmeden yükleyebilirsiniz. 

19-REBUS'a Yüklerken Teknik Sıkıntı Yaşıyorum, Ne Yapmam Gerekli?

Teknik problemler Bakanlık tarafından çözülebileceğinden; sorununuzu anlatan (varsa ekran görüntüsünü ekleyebileceğiniz) emailinizi rebus@meb.gov.tr ye göndermeniz gerekmektedir.

20-REBUS'a Yüklerken Uyarı/Hatırlatma/Yönlendirme Alıyorum, Ne Yapmam Gerekli?

Tarafınıza öğreniminizle ilgili bildirilen uyarıları/hatırlatmaları/yönlendirmeleri (Örn: Tez önerinizi yükleyiniz. ) dikkate almanız,  ihtiyaç durumunda  ya da uyarının sizi kapsamadığı durumlarda Bakanlık yetkilileriyle görüşmeniz gerekmektedir. Ataşeliğimiz tarafından gönderilmeyen bildirimler için Ataşeliğimiz çözüm sunamamaktadır.

21-Daha Önce Yüklediğim Plan/Plan Değişikliği Onaylanmadığı için Yeni Talebimi Yükleyemiyorum, Ne Yapmam Gerekli?

Ataşelik tarafından onaylanan planlama, sırasıyla Türkiye'deki danışmanınız ve sonrasında Bakanlık tarafından onaylanmaktadır. Bu onay silsilesinde işlem sürecinde olan evrağınızın durumu, sona ermeden yeni yükleme yapılmasına izin verilmemektedir. İşlem sürecinin sürdüğü aşamadaki yetkililer (Bakanlık Yetkilisi/Tr Danışmanı) ile irtibata geçmeniz ve durumunuzu izah etmeniz, halen işlem sürecinde olan talebinize öncelik verilmesinde etkili olabilir.

Öğrenim Planı ve Plan Değişikliği formu için tıklayınız.

/meb_iys_dosyalar/2023_12/22213715_ogrenimplanitaslagi.docx

5333 Westheimer Road Suite 1050 77056 Houston, TX, USA - 1 (713) 6230632

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.